dentus logo

1124 Budapest, Kiss János altb. u. 52.

Az elkerülhetetlen foghúzás

Amennyiben a fog olyan rossz állapotban van, hogy nem érdemes kezelésnek alávetni, elkerülhetetlen annak kihúzása, ezzel megvédve a további fogakat.

Ha egy fogról az alapos vizsgálatok után azt az ítéletet hozzuk meg, hogy el kell távolítani, az legtöbb esetben védelmi céllal történik. A meg nem menthető vagy útban lévő, esetleg teljesen haszontalan, de a fogak hamarabbi szuvasodásához vezető bölcsességfogak eltávolítását rendelőnkben szakképzett és nagy tapasztalattal rendelkező szájsebészek végzik.

Mikor szükséges a foghúzás?

• kiterjedt gyulladással, nagy fájdalommal járó fogbetegségek esetén
  • megakadályozandó, hogy a kiterjedt gyulladás a további fogakra is kiterjedjen
  • a fog letört, esetleg gyökérig kettétört, meggyengült vagy meglazult

A foghúzás teljes érzéstelenítésben, szájsebész szakorvosunk segítségével, teljesen fájdalommentesen történik. Amennyiben a fogeltávolításról szóló konzultáció után is marad Önben félelem, elvégezhetjük az eljárást éberszedációban is!

Bejelentkezéshez kattintson ide

Foghúzás előtt és után

A fogeltávolítást megelőzően ajánlott egy alapos, professzionális depuráláson – úgy mint fogmosás, fogkő eltávolítás, fogpolírozás – részt venni. Így megtesszük a megfelelő óvintézkedéseket annak érdekében, hogy a foghúzás után is megtartható maradjon az egészséges szájhigiénié, elkerülhető legyen a kihúzott fog helyének esetleges elfertőződése.

Az eltávolított fog helyén egy úgynevezett vérdugó jön létre, ami elzárja a sebet a nyálkahártyától és a „külvilágtól”, így nem tudnak baktériumok kerülni a lyukba, ezáltal a csont felszínére, ahol letapadva adott esetben fertőzést okozhatnak. A vérdugó megtartása tehát igen fontos! Ehhez a fog helyét szakorvosunk tamponálja, amit néhány órán keresztül érdemes a szájban tartani. A kivétele után is szigorúan tilos a fog helyét nyelvvel körültapogatni, a sebet szívogatni, öblögetni. Alapszabály még, hogy pár napig tilos tejet és tejtermékeket fogyasztani. Ennek oka, hogy az úgynevezett lactobacillus elfertőzheti a vérváladékot.

A foghúzás utáni 2-3 napban a szájban található baktériumok elkezdik kifejteni hatásukat, megkezdődik a gyógyulás, ami szabályszerűség esetben némi fájdalommal jár. Amennyiben ez a fájdalom egyre erősödik és nem múlik, haladéktalanul keressen fel minket, hogy megvizsgálhassuk az esetleges negatív elváltozás okát!

Kapcsolat

phone +36 30 2222 777 mail info@dentus.hu location 1124 Budapest, Kiss János altb. u. 52.
Hétfő 8-18 óra
Kedd 8-18óra
Szerda 8-18 óra
Csütörtök 8-18 óra
Péntek 8-13 óra
Szombat zárva
Vasárnap zárva

Kérjen időpontot

© 2021. A DENTUS - A fogorvos weboldal teljes szöveges tartalma, képi megjelenése szerzői jogvédelem alatt áll és az üzemeltető tulajdonát képezi.
Azok közlésre történő felhasználása, másolása a tulajdonos előzetes írásos hozzájárulása nélkül eredeti vagy átírt formában is tilos.

Adatvédelmi nyilatkozat (Dentus Magyarország Kft. által üzemeltetett honlapokra vonatkozóan)